Edifici Publici
A cumpusizione spaziale, a zonazione funzionale, l'urganizazione di a folla è l'evacuazione di l'edificii publichi, è dinò a misurazione, a forma è l'ambiente fisicu (quantità, forma è qualità) di u spaziu. Tra questi, u focu prominente hè a natura di l'usu di u spaziu architettonicu è di simplificà l'attività.
Benchì a natura è u tippu d'usu di vari edifizii publichi sianu diversi, ponu esse divisi in trè parti: a parte d'usu principale, a parte d'usu secundariu (o parte ausiliare) è a parte di cunnessione di trafficu. In u cuncepimentu, duveriamu prima capisce a relazione di queste trè parti per l'urganizazione è a cumbinazione, è risolve varie contraddizioni una per una per uttene a razionalità è a perfezione di a relazione funzionale. In a relazione custituente di queste trè parti, l'assignazione di u spaziu di cunnessione di trafficu ghjoca spessu un rollu chjave.
A parte di cunnessione di trafficu pò esse generalmente divisa in trè forme spaziali di basa: trafficu horizontale, trafficu verticale è trafficu di hub.
Punti chjave di Layout di Traficu Orizzontale:
Duverebbe esse chjaru, prevene torsioni è girate, esse strettamente ligatu à ogni parte di u spaziu, è avè megliu luce di u ghjornu è illuminazione. Per esempiu, passerella.
Punti chjave di Layout di Trafficu Verticale:
A situazione è a quantità dipende da i bisogni funzionali è i requisiti di lotta à l'incendiu. Sarà vicinu à u centru di trasportu, dispostu uniformemente cù punti primari è secondarii, è adattu per u numeru di utilizatori.
Punti Chjave di Disposizione di u Centru di Trasportu:
Serà cunveniente da aduprà, apprupriatu in u spaziu, ragiunevule in struttura, appruvatu in dicurazione, ecunomicu è efficace. Sia a funzione d'usu sia a creazione di cuncezzione artistica spaziale seranu tenute in contu.
In a cuncezzione di l'edificii publichi, cunsiderendu a distribuzione di e persone, u cambiamentu di direzzione, a transizione di u spaziu è a cunnessione cù i navi, scala è altri spazii, hè necessariu organizà sale è altre forme di spaziu per ghjucà u rolu di centru di trasportu è di transizione spaziale.
U cuncepimentu di l'entrata è di a uscita di u hall d'entrata si basa principalmente in dui requisiti: unu hè u requisitu per l'usu, è l'altru hè u requisitu per l'elaborazione di u spaziu.
Zonificazione Funziunale di Edifici Publici:
U cuncettu di zonificazione funzionale hè di classificà i spazii secondu e diverse esigenze funziunali, è di cumbinalli è divideli secondu a vicinanza di e so cunnessione;
I principii di a zonazione funzionale sò: zonificazione chjara, cuntattu cunveniente, è sistemazione ragiunevule secondu a relazione trà principale, secundariu, internu, esternu, rumurosu è silenziu, affinchì ognuna abbia u so postu; In listessu tempu, secondu e esigenze di usu attuale, a situazione deve esse disposta secondu a sequenza di attività di flussu di persone. A cumbinazione è a divisione di u spaziu piglianu u spaziu principale cum'è core, è l'urganizazione di u spaziu secundariu serà favurèvule à l'eserciziu di a funzione spaziu principale. U spaziu per u cuntattu esternu deve esse vicinu à u centru di trasportu, è u spaziu per l'usu internu serà relativamente piattu. A cunnessione è l'isulamentu di u spaziu saranu trattati currettamente annantu à una analisi approfondita.
Evacuazione di e persone in l'edificii publichi:
L'evacuazione di e persone pò esse divisa in situazioni normali è di emergenza. L'evacuazione nurmale pò esse divisa in cuntinuu (per esempiu, butteghe), centralizatu (per esempiu, teatri) è cumbinatu (per esempiu, sale di mostra). L'evacuazione d'urgenza hè centralizata.
L'evacuazione di e persone in l'edificii publichi serà liscia. L'impostazione di a zona tampone in u centru deve esse cunsiderata, è pò esse disseminata currettamente quandu hè necessariu per prevene una congestione eccessiva. Per attività cuntinue, hè adattu per stallà uscite è populazione separatamente. Sicondu u codice di prevenzione d'incendii, u tempu d'evacuazione serà pienu cunsideratu è a capacità di trafficu serà calculata.
A stipulazione di a quantità, a forma è a qualità di un spaziu unicu:
A dimensione, a capacità, a forma, l'illuminazione, a ventilazione, u sole, a temperatura, l'umidità è altre cundizioni di un spaziu unicu sò i fattori di basa di l'idoneità, è sò ancu aspetti impurtanti di i prublemi di funzioni di l'edificiu, chì devenu esse cunsiderati in tuttu u cuncepimentu.
L'edifizii publichi includenu uffici, uffici di u dipartimentu di u guvernu, etc. Edifici cummerciali (cum'è centri cummerciali è edifizii finanziarii), edifizii turistici (cum'è hotel è lochi di divertimentu), scienza, educazione, cultura è edifizii sanitarii (cumprese cultura, educazione, ricerca scientifica, trattamentu medicu, salute, palazzi sportivi, ecc.), Edifici di cumunicazione (cum'è posti è telecomunicazioni, cumunicazioni, centri di dati è sale di trasmissione), edifici di trasportu (cum'è aeroporti, stazioni ferroviarie à grande velocità, stazioni ferroviarie, metro è stazioni d'autobus) è altri